Társasjáték

2005/11/14

Fahrenheit 9/11

George BushÉn most láttam először (bár már megvan itthon dvd-n egy ideje), és a film végén arra a megállapításra jutottam, hogy ha ennek az egész Szaud-Arábiás sztorinak csak a fele is igaz, az elég durva. Tehát az, hogy egyáltalán voltak/vannak üzleti kapcsolatai a Bush illetve a Bin Laden családoknak - már önmagában meghökkentő, ismerve az elnök ténykedését így utólag pedig egyenesen botrány.
Tudom, hogy ezzel egy kicsit lemaradtam, és valószínűleg már lerágott csont, dehát mit tehetek, ha csak most néztem meg, és most írok róla pár sort (jogom van hozzá teszem hozzá... :D), mert csak most indította be a fantáziámat. Mindenesetre most egy kicsit én is Bush-ellenes lettem (eddig többnyire semlegesen viseltettem iránta), és csendben kérdezem, hogy miért is olyan nagy baj, hogy nem az F16-osok mellett döntöttünk akkor? Hogy nem támogattuk a szegény U.S. Airforce-t az ínséges időkben, szegények majdnem csődbe mentek megrendelés híján... Ehelyett az adófizetők pénzéből kicsit kevesebbet költöttük el? Jó persze, igaziból ebből is biztos profitált a zorbán, és vett belőle szőlőt, meg házat, meg ilyeneket. Logikus.
Ez van, nem vagyok benne biztos, hogy minden színigaz ebből a dokumentumfilmből, de ahogy írtam: ha csak a fele is...

1 Comments:

Blogger bitadani said...

egyetértünk. nekem nem tetszett a film, mert bár nem kedvelem busht, nagyon manipulatívnak és didaktikusnak éreztem az egészet, olyan kampányszagúnak. de amikor amerikai politika órán beszéltünk róla, én is vmi olyasmit mondtam, hogy ez akkor is durva, ha a fele, vagy akár csak egyetlen mondat is igaz. ebben pedig azért biztosak lehetünk.

15/11/05 00:09  

Megjegyzés küldése

<< Home