Társasjáték

2006/01/04

Karácsonyra Danitól Viktor Pelevin Számok című 300oldalas novellácskáját kaptam, és röpke 110 oldal után már merem ajánlani mindenkinek. a történetet nem summáznám - főleg, hogy nem értem a végére -, de tegnap éjjel - mert ezt elalvás előtt szoktam olvasni - fel kellett nevessek, úgyhogy gondoltam megosztom Veletek is ama csöpp részletet, amely megnevettetett. előrebocsátanám, hogy a részletből - lévén ki van ragadva a kontextusból - nem illik sem Danira, sem rám, sem Viktor Pelevin írói munkásságára következtetni. sőt, ha nem találnátok viccesnek, akkor nem nekem vagy Nektek nincs humorérzéketek, hanem úgy tűnik a megelőző 77 oldal nélkül a 78dik már nem vicces. tehát:

"De a teszt más miatt és érdekes volt - úgy nézett ki, hogy az emberi agy működésének komoly analízisére épült. Legalábbis a bevezető alapján, amely a következőket idézte valami tudományos munkából:
Mint tudjuk, az emberi agy féltekéi közti együttműködés alapmechanizmusát funkcionális aszimmetriájuk alkotja. A Nobel-díjas R. Sperry (1982) így összegezte a féltekék funkcionális aszimmetriájával kapcsolatos kutatások eredményeit: "Mindegyik féltekének megvannak a saját funkciói. A jobb féltekéé a beszéd, az írás, a számolás. A balé a térérzékelés és a szavakkal nem azonosítható felismerés. Minden bizonnyal mindkét féltekének külön >öntudata<> A jobb és a bal féltekére szánt mindkét lépcsőfok fényképpárok összehasonlítására épült. Először a bal félteke tesztje szerepelt a folyóiratban. Az olvasónak össze kellett hasonlítania két fényképet, éspedig az aláírás szerint egy férfi nemi szerv-ét és egy Micsurin féle uborká-ét (pontosan azt ábrázolták, amit az aláírás ígért).
Az olvasót arra kérték, hogy keressen maximális számű eltérést a képek közt, és adjon magának öt pontot minden felismerésért. A lap túlsó felén volt az értékelés: az ön bal féltekéje abban az esetben működik normálisan, ha ön összesen öt pontot szerzett, mivel csak egy különbség van - jobbra fasz látható, balra uborka..."


(Ezt persze az ughymarci írta, csak vmi baj volt a pószttal, és most hogy belenyúltam, az én nevemen fut...)