Társasjáték

2006/04/27

wonderful world of barbie

hátigen. elvittem a gyereket barbie kiállításra. najó, ez így nem igaz, mert én javasoltam, hogy tekintsük meg az elmúlt kábé fél évszázad barbie termését, az igaz viszont, hogy a gyerek meg nem tiltakozott...
szóval ellátogattunk a festői környezetben fekvő syma rendezvénycsarnokba, ahol mindössze 1500 ft-ért cserébe végigmehettünk a labirintuson, ami 1959-ben indul (the barbie doll debut), és némi lego-val ér véget. zárójel: a lego-k nem jöttek be nekem annyira, mert hát kreatív meg érdekes pl. a harrypotteres kastély, de nem köt le öt percnél tovább.
a barbie babák viszont de, miazhogy nagyonis :)
1945-ben ruth és elliot handler, valamint jó barátjuk harold mattson közös céget alapított (ez lett a mattel), azzal a nem titkolt céllal, hogy very famous babát gyártsanak, ez lett barbie maga, de csak 1959-ben. és hát valljuk be, lehet hogy stílust teremtett, de nagyon ronda volt szegény akkor. sőt, nagyjából 1979-ig nagyon ronda volt: magas homlok, lóarc, szögletes szemöldök - borzasztó. hálistennek ezeket sikerült kiküszöbölni és azért a 80-as, 90-es években már kevésbé agresszív és ijesztő babák készültek.
barbie egyébként meglepően sokoldalú: volt ő rocksztár, disco fever csaj, kacsintó cowgirl, űrhajós, olimpiai bajnok, filmsztár, napozott malibun, elment katonának (army barbie - ez a gyereknek nagyon tetszett) és volt állatorvos is, meg még sok-sok-sok minden (kábé mint havashenrik). és emellett komoly családfával és baráti körrel rendelkezett, ami viszont oly bonyolult, hogy kísérletet sem tettünk rá, hogy érdemben nyomon kövessük. zárójel: politikai korrektség hiányát véltük felfedezni barbie színesbőrű barátnőjével kapcsolatban, akit nemes egyszerűséggel fekete francie névre kereszteltek.
muszáj még megemlítenem, hogy barbie ezt a csodás nevet a handler házaspár lányáról, barbaráról kapta. ken pedig handlerék fiáról. barbara és ken handler tehát testvérek. barbie és ken viszont szerelmespár. a gyerek szerint pedig: "ken annyira meleg, hogy ha ráköpsz, sistereg." hmmm.

2 Comments:

Blogger bitadani said...

az én barbiemnak (igen, volt egy, örököltem, és nem szerettem)szétszolizott buta arca volt...

27/4/06 17:29  
Blogger bitadani said...

részben igen :P
(amúgy meg inkább értékeld azt, hogy nem mentem el b.-vel megtekinteni a kiállítást :))

27/4/06 19:20  

Megjegyzés küldése

<< Home