Társasjáték

2006/05/21

Nem egészen értem a nyavalygást, ami a tandíj néven emlegetett "utólagos képzési hozzájárulás" körül támadt.
Persze, gáz hogy minderről a kampányban szó sem esett, Kovács Pisti méretű feketepont járna érte - annál is inkább, mert szerintem védhető az ötlet.
Előszöris jó volna belátni, hogy semmi sincs ingyen, és a hallgatók fele ma is fizet, költségtérítést. Másrészt ez nem tandíj, nem előre szedik, a tehetséges ám szegény sorból származó fiatal ettől még nekikezdhet az egyetemnek, és csak akkor kénytelen perkálni, ha megkeresi a minimálbér nagyjából három és félszerését. (Magyarán ha például középiskolai tanár lesz, akkor nem.)
Továbbá az intézkedés épp azt a réteget sújtja, amely az elmúlt években igen jól járt a személyi jövedelemadó csökkentésével, és még jobban járna az egykulcsos adó (szintén SZDSZ-es) koncepciójával. Mármost ha ez így van, akkor nem szükségszerű, hogy a fizetések három százalékát fölemésztő új járulék ellen ágáljunk - pláne ha cserébe (mire nem létező gyermekeink odajutnak) a képzés színvonala is emelkedik.

(Amúgy válságos a helyzet: még száz oldal hátra a BNP-könyvből, reggelre egy még el sem kezdett cikk, a héten egy egyetemi elemzés, május végéig pedig az évfolyamdolgozat elkészítése a terv...)

7 Comments:

Blogger Sven said...

Nagyon így van. De már hőbörögnek a minden oldalról jött önjelölt bunkók. Amúgy örülök, hogy visszakerültem a felső szektorba. Nem tudom, jobban érzem itt magam. :)

21/5/06 22:07  
Blogger bitadani said...

hm, aszittem, hogy már az első kommentben lekommunistázik majd vki, erre micsoda egyetértés :)

21/5/06 22:33  
Blogger b. said...

nekem ennél sokkal durvább elképzeléseim is vannak a magyar felsőoktatást illetően...
ja, és hasonló válságban is vagyok, leszámítva persze az évfolyamdolit, meg a cikket. tudom, hogy ez lófasz, de engem is sajnáljunk kicsit...

21/5/06 22:43  
Blogger bitadani said...

én is gáspár miatt aggódom főleg...

21/5/06 22:49  
Blogger b. said...

azt elhiszem...
javasolnám, hogy tedd át péntekre (ahogy nézem, többen elkövették ezt, köztük bubu is), de már no hely...

21/5/06 23:04  
Blogger bitadani said...

köszi, zokni :P

22/5/06 14:48  
Blogger bitadani said...

igen.

23/5/06 19:07  

Megjegyzés küldése

<< Home